A Magyar Nemzet Banknak (MNB) kiemelt célja a pénzügyi fogyasztóvédelem további erősítése, s ez által a pénzügyi tudatosság és a pénzügyi kultúra fejlesztése. A hazai pénzügyi szemléletformálás előmozdítása érdekében a jegybank a tartalmak átláthatóbb és gyorsabb áttekinthetőségét segítő struktúra kialakításával megújította honlapjának – fogyasztóvédelmi tájékoztatóinak egyik alapvető csatornáját jelentő – fogyasztóvédelmi oldalát.
Az új felületen kiemelt helyen szerepelnek a fokozott érdeklődésre számot tartó aktuális pénzügyi fogyasztóvédelmi hírek, valamint a pénzügyekről közérthetően tájékoztató Pénzügyi Navigátor Füzetek, a Pénzügyi Navigátor Filmek, valamint a Pénzügyi Navigátor Alkalmazások és Keresők is.
Az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja folyamatosan fejleszti a körültekintő pénzügyi döntéseket támogató, ingyenes és rendkívül széles adatbázisra épülő alkalmazásait. Ennek jegyében idén friss szolgáltatásként és új arculattal indult el az Értékpapírszámla-lekérdező, valamint az Országos fiók- és ATM-kereső alkalmazás. Az MNB további – jelenleg is elérhető – alkalmazásai folyamatosan újulnak meg a közeljövőben, s a Bankszámlaválasztó, a Betét- és megtakarításkereső, a Hitel- és lízingtermék-választó, a Háztartásiköltségvetés-kalkulátor, valamint a Hitelkalkulátor is egységes, áttekinthetőbb lekérdező felülettel segíti majd a felhasználókat.
Mindezek az adott pénzügyi szolgáltatásra vonatkozóan Magyarország egyetlen teljes körű (valamennyi pénzügyi intézmény adott konstrukcióit felölelő), ingyenes, független alkalmazásának minősülnek, amelyekhez a piaci szereplők jogszabály alapján nyújtanak naprakész adatokat.
Mint emlékezetes, a mostani struktúraátalakítást megelőzően a jegybank fogyasztóvédelmi oldala arculati elemeiben és tartalmában 2015. augusztusban alakult át teljes körűen. Az akkori új, fogyasztóbarát korszerűsítésnek köszönhetően már az első hónapokban a korábbiakhoz képest közel tízszeresére nőtt az oldal látogatottsága. Jelenleg átlagosan mintegy 30 ezren kattintanak havonta a fogyasztóvédelmi információkra. Ami a keresett tartalmakat illeti, a tapasztalatok szerint legtöbben a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panasztételi és jogérvényesítési lehetőségekre vonatkozó információkat keresik, ám a tudatos fogyasztói magatartást segítő Pénzügyi Navigátor Füzetek, s az összehasonlító és kereső alkalmazások is a legnépszerűbb tartalmak közé tartoznak.
Forrás: Biztosítási szemle